green-vegetable-juice-recipeZapaleńcy hodują trawę jęczmienną w domu i wyciskają z niej codziennie kieliszeczek zjadliwie superzdrowego zielonego płynu, ale młody jęczmień można też kupić w formie sproszkowanej, specjalnie preparowany tak, że nie traci swoich cennych właściwości. Zawiera 11 razy więcej wapnia niż krowie mleko, siedem razy więcej witaminy C niż sok pomarańczowy, pięć razy więcej żelaza niż szpinak, ale też jest bogaty w witaminy E, B1, B2, B6 i B12 oraz błonnik. Ma w sobie chlorofil, który poprawia skład chemiczny krwi. Dodatkowo oczyszcza i odtruwa organizm, poprawia pracę jelit, wzmacnia odporność.

Fotolia_21410577_Subscription_Monthly_XXL-300x300Jak jeść: można ją pić rano i wieczorem. 1 łyżeczkę proszku należy zmieszać z wodą jako suplement lub jako samodzielny posiłek – wmieszaną do soku lub zielonego koktajlu.

Ma delikatniejszy smak niż spirulina i nie dominuje w takim stopniu nad smakiem wyciśniętych lub zmiksowanych owoców lub warzyw.

Inne superliście: jarmuż, szpinak, kiełki, natka pietruszki, rukola, szpinak, rzeżucha, sałata.